Теорії валютного ціноутворення

Purchasing Power Parity

По теорії паритету купівельної сили ( ППС ) ціна товару в одній країні повинна бути рівній ціні такого ж товару в іншій країні в перерахунку на курс валюти, тобто повинен виконуватися закон єдиної ціни. Відомо дві версії теорії ППС - абсолютна і відносна. Згідно абсолютної версії, обмінний курс визначається просто співвідношенням загального рівня цін двох країн, який є средневзвешенноє значенням ціни всіх товарів, вироблених в країні. Ця версія застосовна для випадку, коли є можливість виділити дві країни, що проводять і споживаючих однакові товари.
Крім цього, при абсолютній версії не враховуються транспортні витрати і витрати на подолання торгових бар'єрів. Насправді, транспортні витрати зазвичай досить значительни і не однакові в різних країнах. Торгові бар'єри поки що благополучно існують і є іноді очевидними, а іноді і прихованими і істотно впливають на вартість і розповсюдження товарів. Нарешті, при цій версії не враховується важливість торгових марок. Наприклад, автомобіля набувають, орієнтуючись не тільки на його найнижчу вартість зі всіх машин однакового класу, але враховуючи також і назва фірми-виробника («You are what you drive» - «Скажи мені, на чому ти їздиш, і я скажу, хто ти»).

.

Згідно відносної версії ППС, зміна обмінного курсу у відсотках протягом певного базового періоду повинна бути рівною різниці між змінами у відсотках рівня цін в даній країні і за кордоном. Відносна версія ППС також не вільна від недоліків, якось:

(1) складність або неоднозначність визначення базового періоду,

(2) як і при абсолютній версії, не враховуються торгові обмеження,

(3) усереднювання цін при розрахунках їх індексів і наявність різних товарів в індексах утрудняють їх порівняння, а в довгостроковій перспективі співвідношення внутрішніх цін даної країни можуть мінятися, викликаючи відхилення обмінного курсу від того, який визначений по відносному ППС.

Нарешті, обмінний курс на ринку спотів міняється незалежно від відношення внутрішніх і зарубіжних цін, будучи схильним до впливу фінансових умов і інших чинників, що не мають відношення до товарного ринку.

Джерело: internetforex.ru


0 Відгуків на “Теорії валютного ціноутворення”


  1. Немає коментарів

Залишити відгук