Факти від факторингу

Хоча законодавство про факторинг в Росії з'явилося ще в середині 90-х рр. минулого століття, ця фінансова послуга у нас поки в чудасію. Раніше неї практикували тільки спеціальні підрозділи банків. Проте недавно в Росії з'явилася перша факторингова компанія. Оглядач «Валютного спекулянта» зустрівся з президентом Восточно-европейськой факторингової асоціації Михайлом Ільічем Трейвішем .

«Валютний спекулянт»: Що таке факторинг, і коли він з'явився?

Михайло Трейвіш: Факторинг - це фінансування постачань з відстроченням платежу, страхування ризиків, пов'язаних з відстроченням платежу, і управління дебіторською заборгованістю. У Росії сума першого авансового платежу зазвичай складає 80-85%, а іноді до 90% від суми постачання. У світовій практиці рекордний розмір фінансування досяг 94% (у Мексиці), тоді як в Англії і інших західноєвропейських країнах, де факторинг має найміцніші позиції, - в середньому 60%. Решту частини, за вирахуванням факторингової комісії, клієнт отримує вже після оплати товару або послуги його контрагентом.
Відносини з останнім факторингова компанія після ухвалення на обслуговування постачальника може повністю узяти на себе.

.

Зрозуміло, що масовий продаж продукції на умовах відстрочення платежу за допомогою факторингового обслуговування швидко збільшує об'єм виробництва. І взагалі, при розумних, передбачених витратах подібна послуга дозволяє виробникам не випробовувати жодних проблем з наявністю оборотних коштів при роботі на умовах відстрочення платежу. Проблеми можуть виникнути, тільки якщо товар нікуди не придатний. Факторинг дає виробникові/продавцеві продукту необхідний оборотний капітал, який в Росії гостро необхідний через періодичне збільшення термінів реалізації продукції або послуги. Це велика проблема вітчизняної економіки.
Ще серйозніші проблеми виникають у випадку, якщо гроші постачальникові взагалі не повертають або вони знецінюються. Тоді компаніяфактор також може узяти на себе ризик неоплати або невчасної оплати, а також всі турботи по поверненню засобів, що належать, від покупця. Ще одна проблема - відстежування і контроль руху товарів і грошей по всіх покупцях, адже їх може бути дуже багато.

.

І завдання факторингової компанії - бути партнером виробника товарів і послуг, допомагаючи йому долати подібні труднощі. Як я вже сказав, факторингова фірма може за домовленістю з клієнтом узяти на себе ряд ризиків, пов'язаних з продажем товару, а саме: кредитний ризик (ризик неоплати товару), ризик втрати ліквідності (ризик неотримання платежу від покупця в строк), інфляційний ризик (ризик знецінення вартості постачань), валютний ризик (ризик зміни валютній вартості товару або послуги в період відстрочення платежу по постачанню).


0 Відгуків на “Факти від факторингу”


  1. Немає коментарів

Залишити відгук